27.1.08

Dies estranys


No necessàriament freds ni especialment apagats, però aquests són dies estranys. En dies així pot passar que un tingui el seu minut de glòria televisiva (convertit en quinze segons) i no estigui a casa per poder-ho veure. En dies així es poden tenir somnis indesxifrables, com aquell en que una amiga està mirant el mar i em diu que no li agrada la meva americana de pana. No me la poso gairebé mai, però m'agrada la meva americana de pana. En el somni, després d'aquesta crítica no tinc més remei que anar a comprar mitjons. Quina altra cosa podria fer, sinó?
Aquests són dies en els que el compte enrere avança a tot drap. Set, sis, cinc. M'espera una porta que finalment s'ha obert. I mentre la travesso recordo totes aquelles persones que m'han empés per a arribar a on sóc. I són moltes. L'home que curava amb flors, la dona que em feia escriure cartes que ningú no llegirà mai, els amics que van brindar amb mi o els que van confiar en les meves possibilitats, entre altres.
Deia que són dies estranys, i pot passar que una conversa no s'apagui fins que, de bon matí, tornen a posar els carrers a lloc. Fins i tot pot passar que l'exposició del Chaplin m'agradi més del que pensava o que la renfe no faci tard. Dies estranys, ves. Dies en els que he rebut algun correu que no esperava i que no sé si ha arribat a bon port algun que he enviat jo. Dies en que algú que em coneix molt poc es pensa que estic igual que fa deu anys. Dies en els que em diuen que tinc dobles i germans per totes bandes. Tot i que jo no en vegi mai cap. Dies en els que he vist com l'alegria prenia forma de llàgrima i un comiat era més suportable del que temia. Dies ben estranys.
Aquests dies estranys deixen una sensació que barreja la meravella i la desolació. El cansament i la satisfacció. La gana i l'empatx.
Durant aquests dies però, tot és possible.

11 comentaris:

Judit ha dit...

Ai... una alegria ha pres forma de llàgrima? Intenta transformar-la amb un somriure... costa molt eh, però com tu dius, aquests dies tot és possible.

I segueix-te posant la teva jaqueta de pana! Clar que sí! A mi m'agraden molt :)

Per cert, no m'ha arribat pas el teu mail, potser et vas equivocar en l'adreça... :(

En fi, Vafalungo, si tot és possible, també ho ha de ser ser feliç! Que tinguis sort!

Judit ha dit...

ei!!!! Ja m'ha arribaaaat!!! Gràcies ;)

vafalungo ha dit...

La llàgrima era de felicitat, així que ja anava acompanyada d'un somriure.
La jaqueta de pana me la poso només en ocasions especials, però encara que diguin el que vulguin, a mi em segueix agradant molt!
Sí que ha de ser possible ser feliç, LLuNa, i tant, sigui el que sigui que vulgui dir ser feliç.
Molta sort per a tu també!

ro ha dit...

EStoy tratando de descifrar este idioma, porque me apena no saberlo para poder conocerte mejor. ¿Días extraños? ¿Puertas que se han abierto? Mezcla de maravilla y desolación?¿Qué es "barreja",¿ baraja? Algo así creo entender. Algo así son también algunos de mis días. Llenos de pájaros que cantan armónicamente, pero que de a ratos emiten notas chirriantes. Pero son pájaros al fin. Eso es lo que importa. Un abrazo a ti que tienes muchos pájaros en la cabeza, aún cuando algunos días estén mitad desolados.Para los que están habitados de pájaros, aún en esos días, la maravilla es posible

Què t'anava a dir ha dit...

Especialment desoladora la frase: "Fins i tot pot passar que l'exposició del Chaplin m'agradi més del que pensava o que la renfe no faci tard. Dies estranys, ves".

Ho dic perquè si la RENFE és puntual és que estas somiant!

vafalungo ha dit...

Rossana: Lo descifras muy bien. "Barreja" es mezcla. Sí que debo tener más de un pájaro aquí dentro metido. ¡Un abrazo volador!

Es lu que n'hi ha!: Sí, tota la resta pot passar, però lo de la Renfe demostra que deuria haver aterrissat en una realitat paral·lela, sino, no s'explica!

Overseas_Chef ha dit...

Hola,
Em sorpren que us queixeu tant de la RENFE. Pregueu per que no la privatitzin totalment acabareu tenint la porqueria de trens i servei que hi ha a la Gran Bretanya. (Deu mos en guard).

Overseas_Chef ha dit...

Vafalungo, es un plaer llegir com vius la teva ciutat i vida.

nimue ha dit...

aaah! doncs mira! si tot és possible ja estan bé els dies estranys! ;)

Anònim ha dit...

Tens tanta raó, són coses que m'havien passat moltes vegades pel cap i que tu plasmes sense cap mena de problema, dies estranys com molts d'altres, però estranys oi...

vafalungo ha dit...

Overseas_chef: Privatitzar-la no, gràcies, però que funcioni una mica millor s'agrairia. I sino pregunta als usuaris habituals si n'estan contents...

Nimue: Sí, de tant en tant estan prou bé. Una abraçada.

Sense fer soroll: I tant estranys. :)