30.9.07

Que lanza fuego en su respirar

Sempre m'han fascinat els volcans. Una muntanya imponent expulsant foc és una visió que m'hipnotitza. La natura en el seu estat més pur, més primigeni.
No sé quin significat pugui tenir, però des de petit la presència dels volcans ha estat constant en els meus somnis. La visió de rius de lava i de guspires que exploten al cràter d'algun cim formen part del meu inconscient. Aquestes últimes setmanes han tornat a ser un element oníric habitual.
No sabria explicar la meva vida a Guatemala sense la presència dels volcans. Començant per la màgia inexplicable que desprèn el llac Atitlán, envoltat de volcans. O la cura que va significar pujar al Pacaya, el primer volcà actiu del que assolia el cim, just després de les duríssimes setmanes de l'Stan, segurament les més esgotadores a nivell físic i emocional que he viscut mai.
Temps després tornaria a pujar el Pacaya i l'Acatenango, que tot i que estava inactiu permetia una visió privilegiada del Fuego. O el Santa Ana, a El Salvador, que va entrar en erupció just quan vaig passar per allí i una mica més i no puc tornar a Guatemala.
(foto: Gemma G.)
Salut, doncs, als deus Hefest i Vulcà i que la seva força ens acompanyi.

27.9.07

And the winner is...


Coses més rares mos han de passar
(qui em sabria contestar:
com és un dia just a punt d'acabar?)

Antònia Font

Alguna vegada no cal ficar-se al cau per entrar al País de les Meravelles. N'hi ha prou amb una mica de confiança, un polsim de ganes i un molt d'il·lusió. Es gira feina. Demà tanco una finestra i obro un finestral. Mentrestant, celebrarem que ens ho mereixem.

Alguna vez no es necesario meterse en la madriguera para entrar en el País de las Maravillas. Basta con un poco de confianza, una pizca de ganas y un mucho de ilusión. Sopla trabajo. Mañana cierro una ventana y abro un ventanal. Mientras, lo vamos a celebrar, que nos lo merecemos.

26.9.07

Otoño de nubes y miel

Vinc a ser
el paper que ve a ser
la disfressa del cos.

La mentida que es creu
quan algú s'enrecorda de mi.
(Clara Andrés)






Encara no plou. Però la mirada del maquinista ja és de tardor. De castanyes i fulles seques. D'ombres llargues i d'inicis. Ens posarem l'abric i caminarem a poc a poc. I quan tinguem fred, ens abraçarem.

(Foto: Patricia C.)

24.9.07

Pasajeros al tren?

Son las fiestas de la Mercè y apenas he dormido unas tres horas, pero me levanto a las seis de la mañana y me dirijo a la estación de Sants. El tren sale a las siete. Llego al andén justo a tiempo de ver como se cierran las puertas delante de mis narices. Espero al siguiente. Dos horas después anuncian la salida del que va a Zaragoza. Me subo medio muerto de sueño. Por lo menos los asientos son de los cómodos. Pero no queda ni uno solo libre. Me aposento en la parte delantera, justo el mejor lugar para que cada bocinazo del conductor me despierte. Hasta que llega el revisor y me informa que ese tren no para en Lleida. Me bajo en Tarragona y veo que el siguiente tren que sí para no sale hasta la una. Llueve a cántaros y sólo puedo tomarme un café con leche en el bar de la estación mientras se agota la batería de mi móbil. Pero horas después llego a la habitación 431 del Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida. Y logro conocer a Sergi.
Ha valido la pena.

21.9.07

Palabras

"Creo firmemente que un hombre, desde que viene al mundo hasta que la tierra se lo traga, nace y muere muchas veces. El mito del Ave Fénix, renaciendo de sus cenizas, no es más que la intuición de esta verdad que postulo. Lo que ocurre es que los hombres son lo suficientemente idiotas para no darse cuenta de cuándo se mueren y cuándo renacen. Se ponen melancólicos, les entra la morriña, se les muda el pellejo y, a costa de todo esto, levantan castilletes psicológicos, y a veces escriben novelas, sin darse cuenta que en realidad se han muerto y van a renacer. Por una estúpida fidelidad con el cadáver que dentro de ellos mismos llevan, se obstinan en conservar todo lo que ya se les ha muerto y podrido. "
La casualidad, si es que existe, ha puesto estas palabras en mis manos por la tarde. Fueron escritas en 1920. Algunas veces me encanta mi trabajo.

19.9.07

Oh, benvingut, passa, passa










Ladies and Gentlemen, madames et monsieurs, damas y caballeros, senyores i senyors,
Avui és un dia que no existeix al calendari, però en canvi... con todos ustedes... ante todo este público... acabat d'arribar de París en el vol Cigonya1992007... es presenta en societat... dos quilos sis-cents de nebot!
És petit, però eixerit. La nova generació ja és aquí. Benvingut.

(Si la sistera ens deixa la propera setmana l'intentarem portar al seu primer concert de La Troba, el dia 28 a la Rambla Ferran a la seva Lleida natal)

17.9.07

No te mientas pa escapar


El Senyor Cordills. Compañero, maestro y guía espiritual de mi infancia. Entre muchas otras cosas, me enseñó que no hacen falta palabras para contar historias. Pero que hay que sentirlas. Y que las ataduras que uno lleve encima nunca deben ser un obstáculo.
Con muchos años de retraso: moltes gràcies, Senyor Cordills!

12.9.07

Salud! Salut!













Una Gallo en Guate, un Flor de Caña en Nicaragua, una Hoegaarden en Holanda, una Moritz al Roure, un Cune a casa del Cigronet, un lambrusco en la Casa de pizzas, un Cocktail de Benvinguda al piset, un Cariñena en Teruel, un Burret a La Torna, una orxata a la Sirvent, un reposado en San Cristobal, un moscatell a Sèneca, una absenta en el Marsella, una ratafia al Vallès, un licuado de mango en el Pacífico, un Costers del Segre a ca la Sistera, un Coto en la Musa, un Albariño en el muelle, una sidra en Astigarraga, un café en la Virreina, un granitzat a la Revolució, un xocolata a La Nena, un té con menta en el Sahara.


Les apetece un poco de agua?

6.9.07

Avui fas anys, tu no ens enganyes



Dicen que cuando uno cumple décadas debe celebrarlo. Es sólo un número, pero da para hacer un alto y mirar un momento hacia atrás. En mi último día de veintegenario transité orbitas lejanas y alimenté esperanzas andantes. Tras sumar una nueva vuelta alrededor del sol, me sigue maravillando seguir vivo en este mundo loco y surrealista.

Diuen que quan un cumpleix dècades ho ha de celebrar. És només una xifra, però dona per fer una parada i mirar enrere un moment. El meu últim dia com a ventegenari vaig transitar òrbites llunyanes i vaig alimentar esperances a peu. Després de sumar una nova volta al sol, em segueix meravellant seguir viu en aquest món boig i surrealista.

2.9.07

Haberlos haylos

Hay quien tiende la ropa bajo la lluvia,
quien espera que su tren pase de largo,
quien se inyecta mentiras y soledades.

Los hay que buscan frío sin abrigo,
que no llegan tarde si no es imprescindible,
que no se arriesgan a vivir.

Yo me voy con la rumba, si me queréis acompañar.